Resume: D-A-D


2012-03-13 @ 20:18:30
Nu har jag äntligen tid att uppdatera från i söndags kväll.

Innan konserten: Malin och Jag åkte upp vid ca 13, så kom väl upp till Barkarby (där jag alltid brukar parkera då jag skall upp till Stockholm, just för att det är smidigt och gratis!). Åkte pendeltåg in till city där vi checkade läget i de butiker som inte finns i närheten här, men hade inte någon större lust att införskaffa massa nya kläder då vi skulle på konsert senare. Slängde i oss lite mat och försökte hitta till cirkus. INNAN vi kom fram så stötte vi på Danny Saucedo! Var lite häftigt faktiskt! Men vi fortsatte våran väg till cirkus.
Vi hade väldigt tur med vädret, det var inte det minsta kallt, och även fast det blåste var det behagligt. Måste nog få påstå att det var den finaste vår-dagen hittils (borträknat från igår).

Konserten: 5/5 stjärnor!
Jag har aldrig sett dem live förut, och jag har inte kollat på varenda live spelningar på youtube. Har lyssnat  mycket på deras musik, musikvideon och kollat på "en del" live spelningar. Så jag hade inte så höga förväntningar (även fast jag vet att dom är as bra), just för att jag inte visste riktigt vad jag skulle få se, och sen även för att jag har blivit ganska besviken på de senaste konserter jag har varit på. Men hej och hå säger jag bara. Det var så grymt bra, vart taggad till tusen, blev glad, och när sista låten kom, oh my, I never wanted it to stop. Som sagt, det var häftigt. Dem var väldigt bra live, både rösterna, hur de rörde sig på scen och även uppsättningen.
Stig Pedersen (basisten) hade ett par gryma uppsättningar av basar. Ett plus på det.
De bästa låtarna är (ofc) de gamla, Bad craziness, sleepin my day away, laugh 'n a half och it's after dark.
Sista låten var It's after dark, och det var som klippt och skuret. Den låten skulle bara vara där, och om ni inte har hört den, in på youtube och lyssna tills ni kan den.
Well, sammanfattning nu då, allt var bra, fanns inte en enda låt jag kan klaga på faktiskt. Inte ofta det händer! Så inte ångrar jag det en minut, snarare åt andra hållet, hade velat att konserten hade pågått ett tag till.. Men men, förhoppningsvis får jag en chans till senare i livet (förhoppningsvis tidigare)..

Anyway, alla bilder som jag lägger upp nu kommer från Malin (tack för bilderna), då jag glömde min kamera i bilen.. Men tur att vi är två, och tur att Malin hade sin kamera med sig :-)
Next up: Judas Priest

GLÖMDE NÄSTAN BERÄTTA: Vi fick varit plektrum!! Med deras symbol (se 3e bilden).









Kommentarer
Postat av: Malin

sv: haha äsch! :)



jadu.. svårt att välja.. gillar så många! vill ha några med nitar tror jag, men snyggt med virkat med! och dom med döskallen på är ju grymma ;-)

2012-03-14 @ 21:32:08
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback