Äntligen helg


2018-10-20 @ 09:07:00
Nu har äntligen helgen kommit, och vi får ha pappa med oss på morgonen när vi vaknar, och sedan hela dagen.
 
Edvin blev nattad av pappa för första gången igår (första gången då jag är hemma), vilket kändes lite konstigt då jag blev helt ensam och utestängd från sovrummet haha!
Men det gick jätte bra, inte ett skrik. Utan dom vaggade lite i sängen, lyssnandes på lite lugn musik, och sen så sov han efter ca 20 min. Om jag nattar honom letar han gärna efter tutten ett par ggr innan jag väl kan komma från sovrummet.
 
Nattningen har väl alltid varit ganska lätt med Edvin. Han har alltid sovit väldigt bra på nätterna, och vi har aldrig behövt gå upp.
De första månaderna så ville han bli vaggad (buren) till sömns, men sen i slutet av juni/början av juli, så började han konstant att somna vid tutten, inne i sängen. Runt ca 21 på kvällen. Succesivt så blev han ännu tröttare på kvällarna, och idag och sen kanske 1-2 månader tillbaka så nattar vi honom runt 19-19.30. Då är han trött och vi går och lägger honom.
Han vaknar till en del på nätterna och vill snutta ett litet tag, och sedan somnar han om efter någon minut.
Sen vaknar han på morgonen igen mellan kl 6-8. Så han sover väldigt bra, vilket är väldigt skönt.
Men vissa nätter så känns det som att jag sover sååå dåligt, med tanke på att han vill snutta mer vissa nätter, och mindre vissa nätter.
 
Jaja, nog om nattningen. Men kan vara roligt att veta tills nästa barn. Skriver jag inte upp det har jag förmodligen glömt det haha!
Första gången Anton var själv hemma med Edvin var nångång i maj, andra gången var 1a juni när jag var iväg på Johannas student. Då var dom hemma från 16.30-21. Då gick det bra för mig att vara borta så sent, då Edvin var vaken så länge (kan även tillägga att han då ofta sov till kl 9 på morgonen).
Det var även i denna sväng då Edvin inte ville ta flaska (helt plötsligt). Annars har han tagit flaska från första början, vilket har varit väldigt skönt då jag har kunnat vara iväg kortare stunder utan att behövt skynda hem för att mata. Men det var under en period då han inte ville. Sen började vi prova då han var väldigt trött och oftast nyvaken, och då protesterade han inte så mycket mot flaskan. Men värre var det om han var väldigt trött och hungrig. Det var helt fel läge att testa. Men efter ett par veckor så gick det bra igen, så då var ordningen återställd.
 
Dagen idag: Ska strax åka in till gymmet, sedan far vi mot Örebro till svärmor och hälsar på liteImorgon blir det naglar på förmiddagen, sen vet jag inte riktigt vad eftermiddagen bjuder på. Förmodligen inte så mycket far och fläng. Skulle behöva få lite ordning ute, kratta löv osv.
 
Ha en bra helg!
/Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback