Recencion RHPC


2011-10-14 @ 14:43:45
Vart ska vi då börja. Jo, i onsdags (ett par dagar sen) så var vi ju i Globen för att se RHCP.
Första gången för mig att besöka globen. Utifrån såg den ju gaaanska så stor ut, typ som man har sett på bild.
Innuti tyckte jag inte att den var lika stor faktiskt, var nästan mindre än vad jag väntat mig. Sure, det går väl
in runt 16.000 pers, men trodde det var mera! Stockholm stadion däremot, det är något att bita i! I love it!
Nu till själva konserten då: Förbandet var konstigt, Femi Kuti hette dom. Aldrig hört. Var knappt musik, bara en
massa instrument och jazz typ? Not good!
The mainpart, var så klart bättre. RHCP! MEN återigen så blev jag faktiskt lite besviken, trodde att dom skulle va
bättre och att dom skulle spela mera gammal musik, saknade speciellt en låt: Snow. Vart mycket nytt, och det
hade jag inte lyssnat så mycket på. Men själva uppträdandet, rösterna, ljusshowen, vart helt OK. Så de va inte dåligt!
Och de tråkigaste på hela resan var VÄNTAN. Den där jäkla väntan, den inträffar alltid.. Har nog inte varit på EN
enda konsert då allt har fallit på plats i rätt tid. MNen det hör väl till antar jag. Älskar iaf känslan av att vara på
konsert, de är bland det bästa jag vet.
Så nu fick ni en liten resume! Nu ska jag köra det sista på jobbet, sen ska jag gå hem och vila några timmar,
SEN JOBB IGEN OCH RESTEN AV HELGEN. Ha en bra weekend everybody! I will! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback