1 september


2010-09-01 @ 11:17:24
Guuuud. Kollade nyss på ett (gammalt) avsnitt av Smallville, då Lana och Clark har blivit tillsammans, och
det avsnittet har jag inte sett förr, och guud så trevligt att de har fått varandra. Har alltid hållt tummarna
för dem, mihi. Lyckligt "slut" nånstans i mitten!

Det är 1 september idag och jag har inte vågat gått utanför dörren för vill inte känna av den kyliga luften av
höst, och inte se träden tappa sina löv.. Eller? Tvärtom! Jag om någon tycker det är skönt att hösten smyger
sig på, och att det börjar bli lite små-kyligt om kvällarna. Man får sätta på sig tjocka och sköna kläder, och
man slipper svettas vart man än går. Så nu längtar jag efter fredag så att jag kan få köpa mig ett par fina,
fodrade vinter skor, från Din sko. Hittade ett par snygga för 399:-, vilket jag tyckte var ett bra pris, och
hoppas att de sitter bra på mina fötter. Höst jacka ska väl också inhandlas förr eller senare, men det är lite
dyrare med jackor än skor, så får väl se hur snål jag blir.. Vill ju då inte helst ge hur mycket som helst, med
tanke på att min inkomst inte ligger högst upp på topp 10-listan. Men å andra sidan, så har jag alltid varit lite
snål med att köpa dyra grejer, men på något vis så har mina pengar försvunnit på andra, onödiga saker
ändå.Och jag tror inte att jag är den enda i denna värld, som slösar pengarna på onödiga saker, och sen
plötsligt så vet man inte vart dem har tagit vägen. Försöker sikta på ljusare tider nu, då jag behöver lägga
pengar på andra saker än te.x. donken, en grej hit, en grej dit. Nej, utan. Mat är det viktigaste för mig under denna period just nu tror jag.
Nog om pengar nu, och in på hösten igen. Igår så såg jag ett träd, som hade färgerna: grön, gul OCH RÖD!
Trodde inte träden hade fått röd färg än, men det hade dem. Tycker det är mycket fint, och det fina med
hösten är väl att det kommer fram så fina färger. Det tråkiga med hösten är att den oftast brukar vara
regnig och blåsig typ största delen, och det blir man ganska trött av. (I alla fall jag)
Redan v32-33, så märkte jag att kvällarna började bli kalla, och man kunde inte längre sitta ute i t-shirt,
så hösten var väl tidig i år antar jag.. Fast? Det kan inte jag veta, för.. När brukar hösten komma?

Nu måste jag stänga av denna aparat, för nu kommer snart Johanna och hämtar mig, och vi ska åka ut till
donken (ush) och ta nått lätt mellanmål och sitta och umgås lite bara.
Jag som nyss pratade om att jag INTE ska slösa mina pengar på donken, men ett undantag idag då.
Kommer ju bara spendera typ ca 10-20 kr, så det var ju inte så farligt!
Men en miljon börjar med 1 krona, kom ihåg det! Ciaao!

JIMMY


Kommentarer
Postat av: Malin

sv: okej :-) men det tycker jag är lite dyrt.. och just för en gång i veckan. jag ska ju gå på arboga gymnastikförening som är 5 dagar i veckan för 300 kr så ;-) haha

2010-09-02 @ 09:58:23
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: haha ja dö söt :D

2010-09-12 @ 12:15:47
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback