Peace and love 2010


2010-03-24 @ 22:45:26
PATTI SMITH ska till Peace and love, förstå att höra: BEACUSE THE NIGHT

Fy fan va grymt det kommer bli i år. Riktigt bra. Också med Jay-Z och Europe! Vi kommer rocka
Nu längtar jag. Bara några månader kvar! Hang on people!

Det är otroligt. Ni som inte känner som jag, ni förstår inte. Men känslan som jag får när jag lyssnar på gammal rock musik, eller musik överhuvudtaget, den är oövervinnlig. Helt obeskrivlig.
Musiken som var förr i tiden, eller runt 70, 80, och början av 90-talet är ju helt amazing. Musiken hade sånt jäkla stort budskap då, och ingen låt var den andra lik. Artiserna var verkligen nånting, och jag önskar mest av allt att jag hade fått leva på 80-talet och uppleva musiken som den var då, uppleva artisterna med deras power. Visst, jag har sett en del "äldre" artiser, men gud, jag måste få säga det själv, de är inte alls som förr i tiden, även fast de fortfarande är bra så klart. Den enda som jag tycker är lika bra är ju så klart???... Jo, Bruce Springsteen så klart. Och fan vad jag tjatar om Bruce hela tiden, men alltså. Så är det, och kommer alltid vara. Den kvällen jag var på hans konsert, det är det mest exhalterade ögonblick jag vart med om. Var helt i extas, ville aldrig där i från. Svårt att förklara hur mycket nånting kan betyda så mycket. Men ta er själva som exempel, alla ni har väl antagligen ett ögonblick som ni alltid kommer minnas och som alltid kommer vara de bästa.
Förutom att Morfar är den jag alltid kommer minnas, så är den första konserten med Bruce som jag alltid kommer minnas. Om jag har tur så kanske jag kommer få åka iväg på flera konserter med Bruce, men jag kommer aldrig att få träffa Morfar igen, vilket är så jävla sorligt. Aldrig har jag älskat en människa så mycket. Men, va gör man? Jo, man bearbetar och tar en dag i taget. Vissa stunder i livet är jobbigare än andra, men det är då man har sina vänner och sin familj. Får försöka göra det bästa av allt, och le till livet.
Nå, tillbaka till musiken. Nu för tiden så blir det människor kända hit och dit hela tiden, och hur ska någon kunna bli något så stort som te.x Michael Jackson, Elvis, Madonna, Bruce, eller Bon Jovi igen?
Det kommer aldrig att komma nya artister som dem. Finns säkert folk som kan bli stora. Men allt bli STÖRST, är en annan sak. Och det är så jävla tragiskt. För musik är något som är så jävla viktigt, och nått som påverkar ända in i hjärtat. Men allt kommer försvinna. Skulle Bruce avlida, så skulle jag nog känna världens hål eller nånting. Och hur okej är det? Det är inte okej. Trots allt så är det bara musik. Men det är så jävla bra. Älskar musik och kommer alltid att göra. Det är bäst. Gammal rock, det är min grej!

Kommentarer
Postat av: Malin

du medveten om att europe är förband till kiss ;) haha

2010-03-25 @ 08:26:27
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: men europe är ändå inte bra så, haha ;-) dom borde inte få kalla sig hårdrockband i alla fall..

2010-03-25 @ 17:21:12
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback