Azorerna, dag 9


2010-03-23 @ 01:29:52

Vädret kan ju gå och dra nånstans till andra sidan jorden. Vem som helst kan få vädret här, men jag vill inte ha det i alla fall. Det är regn och fukt överallt, t.o.m kläderna och papprerna blir fuktiga för att det inte håller tätt i det här rummet. Alltså, jag menar inte att det regnar in eller är typ -10 grader här inne. Utan jag menar att det är normal temperatur, men det är bara det problemet att det är väldigt fuktigt, fast bara när det rengar dåra. Solen kikade fram idag i ungefär 10 minuter när vi satt på lektion idag, så vi fick då dock varken känna eller se solen från utsidan av väggarna. Men vi hade kul med Joel i alla fall, ja alltså. Det är ju då namnet på våran Portugis-lärare, så om ni inte visste att vi lärde oss deras språk, så vet ni det nu.
Kan jag få en öl: Queria uma cerveja.
Lätt och enkelt, fastnade där från början, och nu sitter det kvar. Har lärt oss en del andra saker också, men just nu så orkar jag inte ta upp boken och kolla vad vi har skrivit. Trivs så bra under täcket just nu.
Well, på jobbet/praktiken idag så hade vi ganska tråkigt(enligt min view), det enda vi gjorde var att vi satt och surfade lite på Internet. (alltså, vilka ord börjar jag använda? "Surfade" liksom? Har då aldrig hänt förr tror jag., Måste komma tillbaka till en vanlig miljö för att kunna bli mig själv igen tror jag!)
För inget är då likt detta, jag klagar inte, för när väl solen är framme här så är det jätte fint och hur skönt som helst, det är som sommar hemma i Sverige ungefär. Men det är ju bara ett problem, eller kanske flera, har ju räknat upp att det är fuktigt och kallt, och maten är ju inte alls som här- Visst, den är super god, verkligen! Bättre mat än hemma i Sverige. Men våra kroppar är inte vana med deras ingredienser eller nånting, så det är klart att vi får ont i magen efter varje måltid, och hur kul är det liksom. Inte kul alls, men ja menar, det är inte så kul att springa runt och vara hungrig hela tiden, så man får välja. Antingen skit god mat med magont efteråt, eller att inte äta alls. Äsh, får väl göra lite hit och dit. Önskar bara att det var som vanlig mat, och kanske att det skulle finnas Mc Donalds här, för det skulle ju inte sitta fel med en Mc Feast eller kanske en QP. Nej, så va glada hemma för att ni kan ta er till donken! Eller så skulle det ju vara ganska gott med Mammas eller Pappas hemma gjorda mat. Men det får vi ju inte heller. Det är inte okej att sitta så här och fresta sig själv, man blir ju så jäkla sugen. En annan sjuk grej, det finns liksom inge lösgodis här ens, det enda som finns är massa choklad, och mentos har vi upptäckt idag. So... Många nackdelar jag har räknat upp nu, men vore så gott att äta mat igen utan att få ont i magen.. Faktiskt så finns det en jäkla många fördelar med detta också, men de orkar jag inte räkna upp just nu, för nu har Dirty Dancing blivit klar, så just nu så har jag inte tiden att sitta vid datan och skriva något mer onödigt på min blogg. Så jag tänker slå på filmen och kolla kvaliteten, men sen är ju nästa fråga: Orkar jag kolla på den? Med tanke på hur trött jag kommer bli efter de första 5 minuterna. Det är så typiskt mig, så fort jag lägger mig ner så slocknar jag. Då faller jag in i min sömn igen, och drömmer de drömmar som jag alltid gör.
Hoppas på att det blir en bra dröm inatt, att jag kanke drömmer om Älskling eller nått! För det är ju det jag måste göra eftersom jag inte får träffa han:(.
Så, godnatt nära och kära, bekanta och obekanta!


Kommentarer
Postat av: Malin

haha oroa dig inte, här är vädret likadant ;-) reeegn. men på ett sätt är väl de bra för så smälter kanske snön bort :-)



hoppas ni har det fint trots ont i magen, haha.

2010-03-23 @ 08:17:14
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback