Home sweet home


2010-04-05 @ 17:53:25
by... Mötley Crue

Ja, den låten är ju ganska bra om jag får säga det själv, och rubriken stämmer så jävla bra just nu. SÅ skönt att vara hemma tillbaka till allt igen, men så klart det är sorligt att åka iväg och lämna alla de trevliga människor vi har skaffat där borta. När Filomena skulle lämna oss på flygplatsen i lördags så kom det nästan tårar från hennes ögon, så hon lär ju ha gillat oss en del iaf! Precis som vi tyckte om henne.
På lördags natten så landade vi i Lisabon kl.00.00 typ, så vi fick spendera en natt där, men gjorde mig ingenting för Lisabon är fint och det finns en del saker att se. Synd bara att vi inte stannade där längre, för eftersom det var söndag när vi vaknade så var ju dock inga affärer eller nånting öppet, så hade ju inte så mycket att göra där. Men vi började våran tur hem till Sverige kl.13.00, så hade ju ändå inte så mycket tid på oss. Sen tog den långa flygresan fart, vi satt på flyget i 4 timmar (kanske inte låter så mycket med tanke på att man brukar få flyga mycket längre tid till andre destinationer, men eftersom vi åkte flyg hela lördagen också, så blev det rätt mycket sammanlagt), och det ända vi gjorde vart väl typ att lyssna på musik och äta mat. Och måste ju erkänna att maten smakade inte gott. Jag är absolut inte kräsen när det gäller mat egentligen, men det där var faktiskt ingen höjdare alls. Smakade ush. Men maten vi fick på alla de andra planen var faktiskt helt okej. Och som tur var, när vi var på väg hem så stannade vi och fick lite mat i oss.
Sen måste jag säga en grej till, när vi landade i Sverige så var temperaturen varmare än vad jag trodde att den skulle vara, och det var den imorse också. Men nu när jag nyss var ute så kände jag verkligen hur kallt det var i Sverige till skillnad mot Azorerna. Känns som att jag ska ta en till utlandsresa eller nått, och ett annat alternativ är väl att jag stannar inne tills det är vår. För jag vägrar att sätta på mig vinterjackan nu. Aldrig.

Jaja, igår när jag kom hem så åkte vi och hämta student-kläderna, och fan va taggad man blir på att bara ta sudenten nu! Och mössan sitter så jävla perfekt, tröjan är så jävla skön, glaset var så jäkla fint och ja... Allt var hur nice som helst, kan liksom inte bli bättre!
Efter det åkte jag hem till Pappi, och var kul att träffa han igen, har fakiskt haft lite saknad på den fronten också! Man känner verkligen hur mycket alla betyder efter inte ha pratat med dom på 3 veckor. Visst, har pratat lite på msn, men  ingenting i telefon, och de har fan känts konstigt, så på de viset är det ju skönt att jag är hemma igen.
SEN, så kom Jimmy och träffa mig, vi gjorde inte så mycket, kolla lite på tv, sen åkte vi ut till donken så jag ÄNTLIGEN kunde köpa min Mc Feast meny! haha. Det var inte så gott som jag hoppats på, men nu slipper jag i alla fall längta efter det så mycket. Sen åkte vi hem igen, och imorse när jag vaknade upp och kollade ut bortom gardinerna så insåg jag att det snöade. Liksom. Hur kul är det? Det suger.
Som tur är så har det ju slutat nu. Och en grej till, nu har jag träffat Sara typ hela dagen idag, och guuud vad jag har saknat människan!!:-) så nu är hon hemma en sväng, men förhoppningsvis så kommer hon snart igen. Och sen ikväll så tror jag att det blir träffa Jimmö igen! Kanske. Hope so!

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: va härligt att du är hemma :D men ja håller med om snön.. haha jaså det tycker du jag ska haka på ;-) ja vi kan ju se. vart tänkte ni gå ut?

2010-04-05 @ 18:33:33
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: ja vi kan ju se :-) men det är nästan bara arboga och köping man kan gå ut i på lördagar för alla andra städer kräver att man är typ 20 eller 23 så.. haha

2010-04-05 @ 23:23:16
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback